Odżywianie dla zdrowia - Instytut Sanvita

Dieta roślinna – dietetyk odpowiada czy warto stosować dietę roślinną i co warto o niej wiedzieć?

| Kategoria: Artykuły |

Napisane przez

Dieta roślinna – dietetyk odpowiada czy warto stosować dietę roślinną i co warto o niej wiedzieć?

Coraz więcej osób ogranicza mięso w swojej diecie, a diety roślinne w ostatnim czasie znacząco zyskują na popularności. Trend ten nie jest bezzasadny, bowiem ciągle przybywa dowodów naukowych świadczących o tym, że ograniczenie konsumpcji mięsa sprzyja zachowaniu dobrego stanu zdrowia oraz wiąże się ze zmniejszeniem ryzyka zachorowania na większość chorób cywilizacyjnych. Dobrze skomponowana i odpowiednio zbilansowana dieta roślinna może również sprzyjać również

Czytaj więcej

Żywienie w przypadku zakażenia Helicobacter pylori

| Kategoria: Artykuły |

Napisane przez

Żywienie w przypadku zakażenia Helicobacter pylori

Zakażenie Helicobacter pylori (H.pylori) dotyczy ok. 50 % populacji na świecie, w tym ponad 80% Polaków. Do zakażenia dochodzi najczęściej w okresie dzieciństwa (10-12 lat) drogą pokarmową. Najbardziej narażeni na infekcje są członkowie rodziny osoby będącej nosicielem tej bakterii. H.pylori bytuje w organizmie człowieka pod warstwą śluzu pokrywającego komórki nabłonkowe w części przedodźwiernikowej żołądka. Charakterystyczną cechą tej bakterii jest zdolność wydzielania enzymu ureazy rozkładającego składnik soku żołądkowego – mocznik

Czytaj więcej

Fleksitarianizm – elastyczna dieta

| Kategoria: Artykuły |

Napisane przez

Coraz  więcej pacjentów trafiających do gabinetu dietetyka jest zainteresowana sposobem odżywiania opartym na produktach roślinnych. Zaliczamy do nich przede wszystkim dietę wegetariańską. Odmian diety roślinnej jest jednak znacznie więcej. Do popularnej w ostatnim czasie zalicza się fleksitarianizm, zwany także semiwegetarianizmem lub pół-wegetarianizmem.

Czytaj więcej

Anemia, niedokrwistość u dzieci. Profilaktyka i dieta.

| Kategoria: Odżywianie dla zdrowia |

Napisane przez

Anemia, niedokrwistość u dzieci. Profilaktyka i dieta.

Niedokrwistość to problem, który dotyka nie tylko osoby dorosłe, ale także dzieci na różnym etapie rozwoju.

Główne przyczyny niedokrwistości 

Anemia jest  zaburzeniem w syntezie hemoglobiny spowodowanym niedoborem pewnych składników odżywczych (żelazo, kwas foliowy, witamina B12), nadmierną utratą krwi lub nadmiernym rozpadem erytrocytów. Najczęstszą przyczyną niedokrwistości u dzieci jest anemia z niedoboru żelaza. Do grupy najbardziej narażonej na niedobór tego pierwiastka zaliczamy dzieci w pierwszym

Czytaj więcej

Jak zadbać o kondycję przed ślubem? Ślub z WEDDING

| Kategoria: Odżywianie dla zdrowia |

Napisane przez

Już dostępny!

Najnowszy magazyn Ślub z WEDDING, a w nim artykuł naszej dietetyk Izabeli Przybysz na temat tego, jak zadbać o kondycję przed ślubem, zachęcamy do lektury!

Czytaj więcej

DIETA – MOC WITAMIN

| Kategoria: Odżywianie dla zdrowia |

Napisane przez

DIETA – MOC WITAMIN

Witaminy to grupa związków chemicznych niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. I choć potrzebne są często w małych ilościach to pełnią wiele bardzo ważnych funkcji warunkując zachodzenie większości reakcji biologicznych. Prawidłowo skomponowana dieta niezależnie od swojego rodzaju i celu to dieta, która realizuje nie tylko zapotrzebowanie na podstawowe makroskładniki: białka, tłuszcze i węglowodany oraz składniki mineralne, ale również na witaminy.

Czytaj więcej

Lato na talerzu

| Kategoria: Odżywianie dla zdrowia |

Napisane przez

Lato na talerzu

Lato przynosi obfitość warzyw oraz owoców, dlatego zwłaszcza w tym okresie warto postawić na różnorodność oraz sezonowość produktów. Wybór sezonowych produktów jest korzystny dla zdrowia (zawierają najwięcej witamin i składników mineralnych) oraz środowiska. Zakup sezonowych warzyw i owoców oznacza również korzyści dla twojego portfela, ponieważ pozasezonowe produkty muszą być transportowane setki często tysiące kilometrów.
Warzywa i owoce spełniają bardzo istotną rolę w codziennej diecie. Są one doskonałym źródłem witamin i składników mineralnych oraz błonnika pokarmowego. Jednocześnie większość warzyw i owoców należy do pokarmów niskokalorycznych (10-70kcal/100g). Aktualne zalecenia mówią, że połowę dziennego planu żywieniowego powinny stanowić warzywa i owoce. W każdym posiłku uwzględniaj je w diecie dziecka, zwłaszcza w okresie dojrzewania, dotyczy to również kobiet w ciąży i karmiących, ze względu na większe zapotrzebowanie na niektóre witaminy i składniki mineralne w tym okresie.

Czytaj więcej

Mrożony deser w letnie miesiące?

| Kategoria: Odżywianie dla zdrowia |

Napisane przez

Mrożony deser w letnie miesiące?

Już 4 tysiące lat temu w Chinach z gotowanego ryżu, mleka oraz przypraw robiono miękką papkę, którą następnie wkładano do śniegu w celu zamrożenia. Potrawę tę można by uznać za pierwsze lody na świecie. Odmianą lodów była wtedy mieszanka owoców ze śniegiem z dodatkiem mleka.

Czytaj więcej

Przewodnik po kwiatach jadalnych

| Kategoria: Odżywianie dla zdrowia |

Napisane przez

Przewodnik po kwiatach jadalnych

Subtelny smak, dodatkowe wrażenia estetyczne, różnorodność barw i aromatów oraz dodatkowe wartości odżywcze zyskamy urozmaicając nasze menu o...kwiaty. Na liście kwiatów jadalnych znajdziemy zarówno różę, goździka ogrodowego, nagietka lekarskiego, nasturcję, lawendę, jak i stokrotkę czy begonię. Niosą one ze sobą różne ciekawe smaki i aromaty oraz właściwości zdrowotne.

Czytaj więcej

15 sposobów na przypływ energii!

| Kategoria: Odżywianie dla zdrowia |

Napisane przez

15 sposobów na przypływ energii!

15 sposobów na przypływ energii!
Zobacz wydanie specjalne Zwierciadło, które poprosiło naszą dietetyk Sylwię Leszczyńską o podpowiedzi jak bez używania nielegalnych substancji dodać sobie wigoru 🙂

Czytaj więcej

Szybki kontakt!
+
Wyślij!